Mitt piratanfall långt bort.. [10/10]

Jag började kl 8 som jag brukar göra nu mer för tiden.. Tommy vår motorman han inte blåsa pannan och turbinen så de gjorde jag då jag kom ner.. Efter det skulle jag byta offeranod på en av kulvattenpumparna.. Gick som smort. Satte nya tätningar och bytte zinken..

Sen skulle jag få lite "expert-tipps" från benny (reperatören) hur man svetsat pinne bäst :) Tog bara ett tag innan han vart klar med de han höll på med. Så jag gjorde en vattenkoppling inne vid HM-rummet så man kan tappa vatten som i en kran. Vart bra och gjorde de


 Började med att blåsa panna och turbin, byta offeranod på kylvattenpump (sw) sen skulle jag vänta på benny för att svetsa så gjorde jag på eget insiativ utan fråga en koppling på färskvattnet så man kan ta vatten till turbinen i maskinrummet.. då jag väntade då.. Goda kommentarer för de! sen gjorde rent lita använda verktyg och så.. sen hjälpte jag till med att ta isär separatorn igen, denna gång så har vi troligtvis hittat problemet, verket va mässingstallriken längs ner som ska "sammla" upp styrvattnet.. Så en sån har beställts idag, som kommer i Kuwait tror jag.. Sen vare lunch då..

Efter den svetta jag och Benny pinne.. Han va duktig och lärde mig några knep.. Fick några brännstänk på mig och vart "solbränd" dock hehe.. Sen fika sen snacka vi bara skit tills vi slutade i ECR..


Senare på kvällen hade vi ett piratanfall akter om oss.. En bulkbåt troligtvis som blivit "kapade" då en Meask-båt sätt atentatet och ropat på VHF:en. Sedan skicka seaware lr va de nu hette (nato) helikopter till bulkbåten, men bulkbåten svarade inte längre i då. Så något hade säkert hänt..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Känner du dig kränkt, tycker du bilder är fel upplagda, eller att inlägget/hemsidan borde ändras?
Maila mig på [email protected]
RSS 2.0